Naluca (Octavian Soviany)

0
(0)

Naluca (Octavian Soviany)

Aparent, Naluca este un roman de dragoste, cu toate ingredientele inerente genului: descrierea romantica, eseul sentimental, erotismul suav.

Protagonistul cartii (al carui nume, O– litera si cifra totodata–, capata in roman o semnificatie nebanuita), stapanit de voluptatea exhibarii flagelatoare a propriului eu, traieste, la sfarsitul vietii, o dragoste patimasa, venita parca din nefiinta.

Populat de o intreaga galerie de alte personaje de un pitoresc fascinant, fiecare cu cate o savuroasa istorie de viata, Naluca este in egala masura romanul cautarii si gasirii esentiale, al alienarii pamantesti a artistului si al senzualismului mortii, ca singura strategie de refugiu intr-un ideal al dragostei care doar acolo mai poate fi regasit.
O se resemneaza in fata suspiciunii de iluzie, intrand, prin abandonul dependentei de realitate, in jocul destinului, si accepta eventualitatea unei perceptii himerice ca intruchipare a desavarsirii. De aici se naste portretul unei femei, care cunoaste, accepta si respecta regulile seductiei perfecte, constienta, la fel ca el, ca aceasta primejdioasa interferare nu se va opri in pragul iubirii neconditionate, ci va continua pana la finalul apoteotic al eroticului: moartea.
 Fragment din volum:  
    „Singura persoana nemultumita de succesul Adei fusese mama acesteia, deranjata de faptul ca fiica ei ajunsese pe scena teatrului mare, in compania unor persoane de o moralitate cel putin dubioasa, asa cum erau, dupa parerea sa, majoritatea actorilor. Asistase la spectacol de undeva din ultimele randuri, imbracata in vesnicul ei taior negru de directoare de scoala, incheiat la toti nasturii, cu o expresie de nemultumire zugravita pe fata. N-a aplaudat, a raspuns cu raceala la felicitarile cunoscutilor, iar in zilele urmatoare a incercat s-o convinga pe Ada sa renunte la rol: teatrul, care ii suceste mintile si o face sa neglijeze invatatura, nu putea sa constituie o cariera pentru o fata care isi respecta parintii si vrea sa se realizeze in viata. Ada n-a cedat insa, stim foarte bine ca putea deveni uneori un monstru de incapatanare, asa ca mama s-a decis sa-I abordeze pe directorul teatrului, caruia i-a spus raspicat ca nu poate accepta nici in ruptul capului ca fiica sa, care este in penultima clasa de liceu si are de dat in curand un examen dur de admitere, la Politehnica sau la Farmacie, sa mai urce pe scena. Directorul insa nici n-a vrut sa auda: peste doua saptamani teatrul urma sa plece intr-un turneu la Bucuresti, iar Steaua fara nume era piesa de rezistenta din repertoriu. Argumentele mamei n-au avut niciun efect, desi repeta cu incapatanare ca fata ei este inca minora si singurii care au dreptul sa ia decizii in privinta ei sunt parintii. Iar cei doi s-au despartit in cele din urma dupa un schimb dur de replici, din care n-au lipsit declaratiile fatise de razboi si amenintarile."
Despre autor:
Născut în 1954, la Braşov, Octavian Soviany a debutat în 1983, la Editura Dacia, cu placheta de versuri Ucenicia bătrînului alchimist. Scrie poezie, romane, piese de teatru şi lucrări de critică literară. La Editura Cartea Românească a publicat volumele de versuri Dilecta (2006) şi Călcîiul lui Magellan (2014), precum şi romanele Arhivele de la Monte Negro (2011), Viaţa lui Kostas Venetis (2012) şi Moartea lui Siegfried (2015).


Autor: Octavian Soviany
ISBN: 9789732331545
Editura: Polirom
Anul publicării: 2016
Pagini: 322Format: 13×20 cm.
Categoria: Beletristica

Cât de utilă a fost această carte?

Faceți clic pe o stea pentru a o evalua!

Rata medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează această carte.